hearder.png
stin.jpg

Z vývojového hlediska, je považován za nejideálnější věk nástupu dítěte do mateřské školy třetí rok jeho život, ale i to je individuální. O jeho nástupu do mateřské školy by se mělo uvažovat v době, kdy dítě začíná vyhledávat nové podněty, činnosti, ale také nové kamarády. Jak dlouho se však dítě bude přizpůsobovat novým podmínkám, a jak bude toto období adaptace probíhat, je u každého dítěte různé.

  • přezůvky - uzavřené papučky, ne „nazouváky“
  • pohodlné věci na převlečení do třídy
  • náhradní oblečení - spodní prádlo, tričko, punčocháče (mohu se polít při svačině, postříkat vodou v umývárně a stát se mi mohou i jiné nehody)
  • oblečení a obuv na pobyt venku, které mohu ušpinit nebo odřít. (z hygienických důvodů se děti denně převlékají, nemohou být v jednom oblečení ve třídě i na vycházce, takže převlečení 2x)
  • pyžamo a třeba i svého oblíbeného plyšáka
  • kartáček na zuby.
  • používat toaletu (naučte dítě říci si, když potřebuje na WC) vždy spláchnout!!!, s utřením pomůžeme
  • umývat si ruce mýdlem, utírat do ručníku, ovládat kohoutek
  • vyčistit si zoubky
  • umět se vysmrkat, utřít si nos, používat papírové kapesníky
  • aktivně hlásit své potřeby!
  • nepoužívat v MŠ dudlík ani při usínání!
  • umět ukusovat z ½ krajíčku chleba včetně kůrky
  • samo se najíst lžící, pít ze skleničky
  • dítě by mělo být zvyklé na pestrou stravu (zelenina, ovoce, maso, přílohy)
  • mělo by zvládat delší chůzi
  • umět být chvíli sám bez svých blízkých
  • přizpůsobit se novým podmínkám – pobytu ve větším kolektivu, v novém prostředí, déletrvajícímu odloučení od rodiny, pobytu v rušném prostředí
  • umět vyjádřit své přání a potřeby (poprosit, poděkovat, pozdravit…)
  • umět ukládat hračky a pracovní pomůcky na místo, které je k tomu určeno
  • reagovat na pokyny dospělého a reagovat na své jméno !
  • respektovat dohodnutá pravidla v kolektivu
  • poznat si svoje oblečení, pyžamko, boty, papučky (vše prosím určitě podepište, děkujeme)
  • poznat si svoji značku, kterou bude označena skříňka, botník, místo na ručník a hřebínek
  • umět chodit do schodů i ze schodů, přidržovat se zábradlí orientovat se v jednoduchých pokynech, v krátkém vyprávění
  • obouvat a zouvat boty, bačkory - s tkaničkami pomůže paní učitelka
  • oblékat a svlékat oblečení, zvládnout knoflíky, zip - paní učitelka pomůže, ale dítě by se mělo snažit
  • umožněte dětem zažívat pocit úspěchu (že už také umí něco samo)